A történet szabályai
Történet Határok Nélkül
Kötetlen Kalandozó-mese kreatív kincskeresőknek
Ami mégis megkötés tárgya, avagy szabályok:
Játékunknak nincs közvetlen célja, csupán a jókedv fenntartása és egy olyan folytatásos történet létrehozása, ahol mindent – a karaktereket, a szereplőket és a környezetet is – a játék résztvevői alkotnak meg. Egy-egy játékos meghatározott rendben kerül sorra, és minden alkalommal a megbeszélt keretek között, a történetet szervesen folytatva továbbszövi az eseményeket. A sorrendtől el lehet térni, ha valaki épp nem ér rá, akkor jelzi, hogy valaki más folytassa helyette a történetet. Mindenkinek 1 napja van megírni a rá eső részt, a stafétát minden este át kell adni. A mesét feleslegesen feltartani, megakasztani nem érdemes, ha valaki előre tudja, hogy nem fogja megírni a részét adott nap, akkor inkább passzoljon, és majd legközelebb beszáll. Aki tudja, hogy hosszabb ideig (pl. utazás miatt) nem tud részt venni a történetben, az a szereplőjét az utolsó saját írásakor tegye „pihenőre” vagy valamely más módon írja ki a történetből arra az időre, így életszerűbbé téve a cselekményeket. Teszem azt, a nyaralás ideje alatt a karakter is elutazik a csapattól haza, vagy ha épp földesúr, akkor a birtokai után néz, esetleg kap egy fontos levelet, és égetően sürgős dolga támad valahol – mindezekről visszatérés után bővebben mesélhet, ekkor méltányossági alapon eltérhet a maximális kerettől.
A karakterről: fontos, hogy játékunk szerepjáték, vagyis nem szuperhős-történet, ahol mindenki ezermester, és számtalan területen szakértő. A jó karakter ismérve, hogy ugyanúgy vannak gyenge pontjai, ahogy erősségei. Így a szereplő kijátszása is érdekesebbé válik, és a többi játékos számára is tágabb mozgásteret biztosít. Hiszen egy világbajnok kardforgató – szupermágus minden nyelven beszélő és halhatatlan hőssel sok izgalom nem történhet, legyőzni sem lehet. A jó karakter rendelkezik vágyakkal, félelmekkel is, lehet külső ismertetőjegye, társ állata, családja vagy éppen annak hiánya is felismerhetővé teheti. Van személyisége, lehet csöndes, halk, hadaró, ingerlékeny, könnyen lelkesedő vagy bármilyen más jeggyel ellátott típus. Mindezt érdemes a történet folyamán végig figyelembe venni, ezeket csak lassan vagy nagy horderejű események hatására változtatni (például a visszahúzódó kósza miután egy egész falut megment egy támadástól, ünnepelt hős lesz a környéken, és ez kihat a személyiségére is). Ezeket javallott magunknak előre feljegyezni, akár egy kisebb 1-2 oldalas háttértörténet keretében, mely utal a harcos gyerekkorára, élettapasztalatára stb. Mindezt lassacskán bele lehet szőni később a történetbe.
A legfontosabbak:
- szövegkorlát: 1500 karakter (tipp: jelöld ki a szöveget, majd Office 2003-ban Eszközök/szavak száma segítségével nézd meg a „Karakterek száma (szóközökkel)” részt)
- minden bejegyzés elé odakerül az író neve, és a bejegyzés sorszáma – mindig adj egyet a legutóbbi számhoz
- a történések során természetesen a teljes csapatra ható eseményeket írod, és jelentősen hatással vagy a többiekre, de vigyázz, hagyd meg a döntéseket a karakter tulajdonosának!
- Érdemes nem csak a harcra kihegyezni a dolgot, kutakodós, nyomozó, szövevényes, romantikus eseményeket egyaránt bele lehet vinni a mesébe.
Jó játékot!