Archie vagyok, a klán egyik alapítója és paladin-felelőse. Körülbelül 2002 óta játszom a Diabloval, sokáig egyedül, majd továbbra is single playerben, de immár PlugY moddal felszerelve, míg 2010-ben rá nem találtam erre a remek csapatra. Mindeközben tettem egy rövid kitérőt a Retro mod irányába, ám sokakkal ellentétben nem ragadtam ott, s ma is inkább az alapjátékkal tolom. Kedvencem mindenekelőtt a paladin, aurái és harci képzettségei kombinálgatásával remek fejlesztéseket lehet kitalálni. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy elhanyagolnám a többi kasztot, ám a lovagok jelentős túlsúlyban vannak harcosaim közt. Ha bármi kérdésed adódik velük kapcsolatban, szívesen állok rendelkezésre.

    A Battle.nettel rövid online pályafutásom során nem voltak jó tapasztalataim. Valószínűleg a hosszú single-korszak után hatott furcsán a teljesen más ritmusú netes közösség, ráadásul egy ladder végi telített gazdasággal néztem szembe, ahol "free items" szobákban dobálták a nekem szólóban oly értékes tárgyakat. Felneveltem egy vérfarkast, ám mivel a tárgyak is, a szintek is (8player runokkal) könnyen jöttek, magát a karaktert sem kedveltem meg. Hiányzott az az érzés, hogy ezzel tényleg én szenvedtem át az összes kazamatát, és nem csillant fel a szemem egy arany vagy zöld tárgy láttán. A legnagyobb problémám pedig talán a színvonal volt, legyen szó a külföldi vagy magyar játéksokról. 

    Amiben a Battle.net verhetetlen volt, az a közös játék élménye, azon ritka alkalmaké, amikor hasonló mentalitású figurákkal futottam össze és játszottam egy jót. Rájöttem, hogy erre más megoldás is van, mégpedig úgy, hogy megmaradjon a kereskedelem öröme, viszont a tárgyak se legyenek értéktelenek a hatalmas kínálat miatt. Szép lassan felépült egy hamachi közösség, ahol egymás közt megosztottuk a tárgyainkat, közösen játszottunk, és a single játék - multi játék közt korlátlan volt az átjárás. Számomra a TCP-IP hamachi játék a tökéletes kompromisszum, ez az a játékmód, amelyben a Diablo II igazán fényesen csillog.

 

    Karaktereim listáját és (Diablo páholyról mentett) leírásukat alpontomban olvashatod.

 

diablocola.webnode.hu/tagok/archie/karaktereim/

 

Pár szó a csalásról és PlugY-ról

    Bár a PlugY-nak számos funkciója beállítható, számomra egyértelmű határok léteznek a segédprogramok használatában: amit Battle.neten is megtehetnék, azt alkalmazom single playerben is. Épp ezért a karakterek közti tárgycsere és az extra szörnyek (Über Tristam és Diablo) megengedettek, de bármiféle tárgymódosítás, maphack vagy másolás számomra a játékélmény rovására megy, s csak olyanokkal játszom, akik hasonló elveket osztanak. Párbajra kihegyezett karijaim nincsenek, de bármikor kapható vagyok egy kis viadalra az aktuális bajnokommal. Halandó hősökkel csak a Diablo Páholyon megrendezett versenyek keretei közt játszom – egyéni HC rekordom nightmare Act 3 Mephisto egy tesla paladinnal.

 

Néhány kiemelt játék

    Diablo mellett kedvelem a régebbi stratégiákat, nevezetesen Age of Kings - the Conquerorst és a Warcraft harmadik részét. Temperamentumomból adódóan nem a beépítkezős-védekezős taktika a műfajom, az offenzív stílus miatt csak az játsszon velem, aki bírja a nyomást:) Van, aki szerint ez zavaró, én mindenestre hatékonynak és élvezetesnek találom. Örök kedvencem ezeken kívül a Troika különleges hangulatú RPG-je, az Arcanum - of Steelworks and Magick Obscura, és újonnan az indie-kockacsoda Minecraft. Időről időre elkap a League of Legends láz is, hiszen itt tapasztaltam meg leginkább a kooperáció örömét, a közösen elért keserves győzelem édes ízét. Ugyanakkor ezekkel és talán az összes számítógépes játékkal nem játszottam annyit összesen, mint a Diabloval.

 

Flash mókák

    Emlékszik még valaki a régi Startlapjátékok weboldalra? Imádtam! Ám azt kell, hogy mondjam, annak átalakítása (tönkretétele?) a lehető legjobb dolog volt flashjátékok terén, ami velem csak történhet. Emiatt migráltam ugyanis a Kongregate-re. 5 perc szabadidő? Egy kis zombivadászat? Logikai játékok tömkelege? Mindez egy ízléses, eseményekkel, pontrendszerrel és achievementekkel fűszerezett weboldalon? Yes please!

Íme a profilom:

 

www.kongregate.com/accounts/Aron17

 

    Időről időre kiváló elfoglaltságot nyújt, és igazi gyöngyszemekre lehet itt bukkanni. Az indie fejlesztők támogatásáért külön pluszpont, a megújult info-fal és barát-rendszer pedig még többre teszi hivatottá a Kongregate-et. Már néhány COLA-társat is rávettem a csatlakozásra :)

    Ha kíváncsi vagy, mely játékokat kedveltem leginkább, ajánlom figyelmedbe a "kedvencek" pontot a fenti linken.

 

Írogatás

    Sokat tanultam a Colanion eddigi részei során. Gyakran találkoztam előtte is olyan feladattal, hogy megadott keretszám korlátai közt kell írni valamit, de általában inkább az alsó határ megkarcolása okozta a  nagyobb nehézséget, mintsem a felső plafon szorítása.

    Itt ez nem így van! Belezsúfítani 1500 karakterbe egy részt, amit lehet, hogy több, mint egy hete érlelgetsz és fontolgatsz, igencsak küzdelmes. Ugyanakkor gyakorlat teszi a mestert, sokadjára már rutinszerűen ráérzek, hol járhatok, szemre meg tudom becsülni, mennyi fog még beleférni az aktuális részbe. 

    A Colanion folyományaként a kiépült világ szinte követeli tőlem a bővítést, további leírásokat. A karakterkorláttal szabályozott elsődleges mű olyan, mint egy szerepjátékban a főküldetés: ez adja a történet gerincét, ám számos mellékszál kapcsolódik hozzá. Ezek kifejtésére kevés lenne a hely, és megtörné a folyamatosságot a központi sztoriban - ennek megkerülésére találtuk ki a Forloni Hírmondó intézményét, ahol a hozzám hasonló grafománok, vagy bárki, aki úgy érzi, egy-egy részt színes melléktörténetekkel kell feldobnia, kiélheti az írásvágyát. Remek kis dolog ez, és úgy érzem, ez az a terület, ahol a legjobban hasznosítani tudom magam, ezekkel a cikkekkel és más írásokkal járulhatok leginkább hozzá az oldal bővüléséhez.

    Ezekkel a tapasztalatokkal felvértezve vágtam neki az első Colanion világától elszakadó írásnak, melyet az LFG vadnyugati novellapályázatára készítettem. Íme:

 

lfg.hu/56915/novella/harom-ketto-egy-tuz/

 

    A kiírásokat kicsit tágan értelmezve egy sötét, poszt-apokaliptikus disztópiában játszódó western jellegű párbaj lefolyását és előzményeit mesélem el, váltogatva jelent és múltat. Első novellaként szépen fellelhető benne számos gyermekbetegség, éppen ezért - és az elő-olvasóknak, valamint kommentelőknek köszönhetően - rengeteget tanultam belőle. A pályázaton közönségszavazásra bocsátották, ami számomra nagy öröm volt. Apró jelnek vélem, és hobbi szinten a jövőben is szeretnék hasonló írásokat készíteni.

    Akit érdekel, olvassa el, s kommentjeit az LFG-n vagy itt a COLA honlapon várom szeretettel.

 

 

 

 

Ha idáig eljutottál, gratulálok a türelmedhez :) Egyben köszönöm az érdeklődésed, s ha kedved van, egy hozzászólással jelezd itt jártadat a postaládámban.

Üdvözlettel:

Archie