Kérdőív eredménye
A KALANDOROK NYILATKOZATA
Közzéteszi a Forloni Királyi Statisztikai és Mágiaregressziós Hivatal
(F.K.S.M.H.)
Végre nekiduráltam magam, és négyünk kitöltött kérdőíveiből összeszedtem az összeszedhetőt. Természetesen az itt foglaltak nem szentírás, csak egy jó íránytű a további kalandok megszabásához. Hozzáteszem, saját "szemüvegemet" levenni nem tudom, így biztos vannak benne elfogultságok, vagy olyan dolgok, amik nekem nem ötlöttek szembe, míg másnak evidenciák. Node nem is kell ezt véresek komolyan venni, az alap kérdésekben remek egyetértés mutatkozik, egy-két karakter vagy apróbb ügy esetén vannak összeütközések, ám ez egy rugalmas játék rugalmas emberekkel.
Felfedeztem az értékelés közben több üde színfoltot is, remélem, ti is így jártok. Magam részéről igyekszem ezentúl a kedvező fogadtatású elemeket hangsúlyozni az elkövetkező játékok során - ahogy Barangoul Barát mondaná, "mindenki javára és boldogulásira".
I. A nem játékos karakterek
1. Avagy kik a legnépszerűbb NPC-k?
Kicsit működött a szabászollóm, hisz került ide néhány eddig még említés szintjén sem szereplő lény/személy is, akiknek helye lenne a "milyen eddig nem szereplő lényt látnál szívesen?" c. kérdésnél. Így az értékelésnél csak a már szerepelt lényeket vettem ide, a többit hozzácsaptam a másik kérdéshez.
A "Legnépszerűbb Colanioni" címet tulajdonképpen két, fizikai értelemben nem is itt lakozó lény nyerte el: metafizikai valójukban megjelenő arkangyalokról van szó: 3-3 szavazatot kapott Tyrael és Izual. Gratulálunk nekik!
Két szavazattal büszkélkednek: Willow gazda, Belthrand, a forloni király, a toborzók, kalózok, alkimisták (őket ide vettem, bár önnön valójukban még nem szerepeltek, a kőtáblák révén közvetetten jelen vannak), sötét lovasok, no és a két kiváló kapuőr, Roger&Derek (kéne ebből egy képregényt gyártani: Roger&Derek őrségben :D).
Említésre kerültek továbbá: Parhan Keilor, mágusok, Hiro, Aigor lova, Edward, Corbec madara, Dormun, Hisson, forloni tanácsos, zombik (utóbbiakat majdnem átsoroltam, de eszembe jutott, hogy valamikor nagyon az elején, Hiro csatlakozásakor volt egy zombitámadás)
2. És a lista végén állók
Itt is érvényes a beavatkozás, átkerült jópár lény kettővel lejjebb.
Így tulajdonképpen csak Willow gazda és a fekete lovasok maradtak, ami azért érdekes, mert ők egyben a legnépszerűbbek is.
3. Kire férne rá egy ráncfelvarrás (legalább a jellemére)?
Ismét Willow szerepel itt, az ő személye talán a kérdőív egyik nagy gordiuszi csomója, sokan sokféleképp látjuk a jövőjét. Talán valami Deus Ex Machina eldönti ezt a kérdést, ahogy ama híres Sándor, a meglehetősen Nagy, eldöntötte azt a csomót.
A másik javaslat némileg evidens: a Toborzóknak színre kell lépniük.
4. Nagy az Isten állatkertje - de azért ráfér egy bővítés
Beindult a fantázia, de korántsem annyira, mint a következő kérdésnél. Lássuk, mivel bővülhet nemsokára Colanion faunája!
Egyértelműen szeretnénk mindannyian a SÁRKÁNY szereplését a történetben. 4 szavazatot is kapott.
Második legnépszerűbb szörny a minotaurusz, 3 vokssal.
Két jelölést kaptak a szirének és az Óriáspolip.
További javaslatok: griffek, főnixek, elfek, nagák, szellemek, élőholtak, barbárok, őrült professzor, északi seregben trollok, óriáspókok, Kraken, törpék, kerberosz, kentaur, őserdei törzs, sólyom/grifflovasok, kóbor felfedezők, guru, óriások
5. Persona non grata - a nem kívánatos egyének (és egyéb életformák)
A kitaszítottak trónján, legalább akkora többséggel, mint az ellentrónon a sárkány, díszelegnek őshüllőink, a dinoszauruszok. 4 szavazat.
Dupla ellenszenvet váltottak ki a kalandorokból: lények a jövőből, orkok, vámpírok, óriás állatok (kivételekkel)
Egyéb antipatikusok: űrlények, gnómok, törpök, sellők, Diablo főgonoszai, manók, Isten, kísértetek, hárpiák, Ördög
És ahol meglódul a képzelet-szekér: Nyan cat, goauldok és klingonok, Hófehérke, Mickey egér, Ubul, Garfield, Darth Weder, Leia hercegnő, Amerika kapitány, Timon és Pumba, Eric Cartman, gonosz vicsorgó majom Chris szekrényéből, C3PO-protokolldroid, R2D2, ET, Simpson-család, Frédi és Béni, Vilma, Irma, Ádám és Éva, Luke Skywalker, Tarzan, Ká, Pindur Pandúrok, Csizmás Kandúr, Shrek, Superman, Batman, Vasember, Magdi néni, Csingacsguk, Scooby-Doo, Al-kaida, űrlények, Tom és Jerry
Ha ezek közül egy is felbukkan, Aigor szamurájba megy át, és harakirit követ el :D
II. A történet
1. Ki tart velem? S kivel tartok én?
Összevontam két kérdés értékelését, mivel volt néhány besorolhatatlan kategória. Összesítve tehát ezek a konkrét kalandok érdeklik leginkább utazóinkat:
Kiemelten népszerű egy (álarcos)bál átélése. 4 szavazatot kapott.
Továbbá 3 jelöléssel nagyon valószínűnek látszik a jövőben egy kalózkaland.
Legalább két ember adta áldását az alábbi kalandokra:
toborzók, Mennyek Ökle megtalálása, bosszúhadjárat, fogolyszabadítás
Néhány kalandhoz pedig egy fő keres társakat: a letűnt alkimista kultúra tárgyai után való kutatás, Északi vezér legyőzése, Segítségkérés a külső királyságokból, Forlon megvédése az ellenségtől, A királyt megszálló szellemek utáni kutatás, Neverendai harcos klán megtalálása, kincsvadászat, Harc az ellenséggel a mágustoronynál, Corbec gyógyitalainak komponensei, Darchon egy titkos üzenete, Aigor Valorianba megy, kutatás (tárgy, személy, adat után)
2. Minden jó, ha vége van
Egy témára érkezett két javaslat is elvarrandó történetszálak ügyében: kíváncsiság vagy a titok terhe okozta, nem tudhatni, de a célzott meseág a Magasfok mágusainak viszonya északkal. Mindig tudtam, hogy valami bűzlik Magasfokon!
3. Sose veszítsd szem elől
Érdekes, ám nagyon kedvező, hogy a végső célok érdekében kerek a konszenzus. Világos a távoli jövő, még ha ez furának hat is. Az is nyilvánvaló lett, hogy nem mostanában szeretnénk elvégezni ezeket a célokat.
Egyértelműen központban van az Északkal való harc, annak oka és vezetője.
Három szavazattal nagyon népszerű a Toborzók elleni küzdelem, illetve a Mennyek Ökle és Izual.
Ketten is szavaztak Colanion világának feltárására.
Illetve javasolva lett a karakterek történetének felfedése, és egy háborúhoz szükséges szövetség szervezése is.
4. De jópofa!
Szerzők szerint csoportosítottam a mások által szimpatikusnak talált apró eseményeket, szokásokat, vonásokat. Van némelyik, ami több játékoshoz is köthető (pl. Tyrael Aigornak és Erisznek is jelent már meg), ezeket mindkettőnél feltüntettem. Ezekből többet, mihamarább :)
Lino Natsumi: Erisz vitái Aigorral, Tyrael jelenései, Erisz&Raul viszonya, Erisz emlékei, Erisz felbukkanásai,
Ogresta: Hisson trükkjei, Mágusrend bemutatása, Corbec&Hisson barátsága, Og karakternevei
Bence: Roger&Derek, Zarab tulajdonságai, Darchon személyisége, Darchon varázsigéi,
Archie: Aigor vitái Erisszel, Tyrael jelenései, Aigor rendnélkülisége, Aigor igazmondása
III. A karakterem
1. El a kezekkel!
Ide egy az egyben bemásolom a kéréseket, hiszen ezeket nem véletlenül írtuk, a történet egyik alapszabálya, hogy a saját karakterét mindenki maga irányítja. Következzenek a kiemelt figyelmet megkívánó dolgok:
Lino: Erisz Raullal való kapcsolatát továbbra is én szeretném befolyásolni, de apróságokkal azért bele lehet szólni. Edwardot (a múltjából) kérem senki se hozza elő / támassza fel, és az álombéli nőt is hagyjátok meg nekem légyszi. Nüxöt senki se pusztítsa el. Az alkimista kőtábla másik feléből senki se lelje meg az eredetit (másolatok jöhetnek, de ennek minimális ereje legyen, vagy pedig semmi se)
(Hupp, mire jó a kérdőív, én már a második fejezet előszavában megemlítettem egy fél kőtáblát, nem tudván, hogy tabu, de mivel még semmi nem derült ki róla /széleskürti incidensről van szó/, így majd valami mást eszelek ki oda - Archie).
Og: Megpróbáltam a karaktereket úgy felépíteni, hogy ne legyen nehéz hozzájuk további dolgokat írni.
Hisson: az egyik déli törzs vezetője, s a törzsszövetségnek nevezett névleges valami egyik vezetője; ismerője a déli erdőkben található növényeknek, felhasználásuknak; a déli törzsek harctechnikájával mérve remek harcos, azonban sem pallossal, sem lóval nem tud bánni (őserdőben ló..hehe:P)
Corbec: sajnos ide a történet, és a karakter szempontjából fontos dolgokat kéne leírni, amelyeket azonban nem szeretnék még felfedni, majd felfedem a dolgokat idővel, egyenlőre annyit árulok el, hogy köze van egy régi háborúhoz Colanion és a déli törzsek között.
Áron: Valorian és a környező birtokok különösen fontosak Aigornak. Vele kapcsolatban ugye fény derült a pecsétre, ami a tenyerén van (az eleje óta bőrkesztyűvel fedi), ez nem szent és sérthetetlen, kiszúrhatja valaki, de mivel folyton rajta van a kesztyű, alapos indoklást kérek, hogy miként látta meg (ne ilyet, hogy fürdés közben megleste :D).
Beangafölddel kapcsolatban vannak még a történethez szervesen nem kapcsolódó ötleteim, amiből lehet, hogy fél éven belül nem lesz semmi, ezért nem akarok semmi megkötést tenni, de ha nem égetően fontos, a közeli történelméhez (elmúlt 5-10 év politikai eseményei) ne nyúljunk (bár szerintem nem fogtok emiatt álmatlanul forgolódni :D).
Bence:
Darchon: Ha tudja, igyekszik kerülni az emberi érintkezést, félénk visszahúzódó típus az idegenekkel szemben. Dormunért és a céljaiért bármit megtenne (persze ez később változhat). Tiszteli Dormunt(ő volt a csontváz a barlangba, de már emberi alakja van) de egyben retteg is tőle. Az egyetlen élőlény, akiben bízik az Zarab. Múltja nagy hatással volt/van/lesz a karaktere fejlődésére. Haja fehér (nem ősz) pedig még csak éppen hogy felnőtt, ha teheti, akkor maszkot visel. Eredeti neve Daken amiből később alakult ki a zordságot és sötétséget sugalló Darchon „gúnynév”. Darchon jelentése: sötétbe burkolva- ez utal magára a karakterre és a történetére is. ***
Zarab: Darchon talált rá Dormun erdejébe és megfűzte őt, hogy legyen az ő (darchon) „házi”állata
Dormun: Furendában élt nekromanta mágus, keveset tudnak róla (még azt se h mágus). Egy nap egy rejtélyes robbanásba, ami a kastélyában történt azt hitték h meghalt. Pedig „csak” elvesztette testi valóját így most csontváz alakban bujkál Zuran hegy közelében. Tanítványa segít neki „új” életet szerezni…
2. Az Esemény, amit Nem Nevezünk Nevén
Íme a konkrét tabuk, ezeket is bemásolom, hiszen kivételesen olyan dolgok, amik szentírásnak tekintendők.
ERISZ:
Halál – egyértelmű, A csapattól való teljes elhatárolódás, Senki se tűnjön fel a múltjából, Ne ismerjék fel a városokban, falvakban, Saját villámai se süssék pirítósra, Elhízás :D
CORBEC:
halál, házasság, letelepedés, újabb önkívületi állapot
tehát az alapvető dolgok
AIGOR
Nem szeretném, hogy pl. varázslattól önkívületben ártatlanokat öljön, természetesen a halál és a tartós betegség sem kívánatos.
A családtagjai se tűnjenek fel Aigornak váratlanul
DARCHON
Halál, Családalapítás, Letelepedés
IV. A mese
1. Hát most mitévők legyünk?
A "milyen kalandokat látnál szívesen" c. kérdésnél, mivel volt, aki sorba rendezte őket, és volt, aki nem, az alábbiak szerint pontoztam:
sorrendben első hely: 2 pont, második hely: 1,5 pont, minden további hely: 1 pont. Azért így, hogy ne legyen túl nagy szórás, ne olyan kaland kerüljön az élre, amit csak egyvalaki jelölt elsőnek, de a többiek meg se említették, mégis legyen valami súlya annak, hogy első-második helyen lett említve a típus.
Ahol nem volt sorrend, ott minden említett kalandot 1 pontnak értékeltem. Ez alapján a skála:
- helyi kalandok: 6
- monumentális kalandok: 4
- érzelmek, háttér: 4
- mellékküldik (kincskeresés, felfedezőút, kis harcok stb): 4
- felfedezés, nyomozás: 3,5
- világ bemutatása: 1
A három négypontos tag természetesen egyenrangú, csak az olvashatóság kedvéért tettem őket egymás alá.
2. Kérem, adja meg kívánt úticélját.
Mivel érkezett egy olyan vélemény, hogy "mindenhol kalandoznék, kivéve északon", az alábbiakhoz hozzáadhattok még tetszés szerint egyet.
Három szavazatot kaptak a tengerek.
Kettőt Forlon.
Egyet pedig: Rúnák szigete, Számi-hg, Kalóz-sziget, Nyugat-Colanion
3. Újratervezés!
Jelenleg mindenki elkerülné észak földjeit, akár a lepratanyát: 4 szavazattal negatív földrajzi rekorder Észak.
További jelölések: Ősi rúnák birodalma, Ku öböl, Beangaföld (később szívesen)
V. Bónuszkérdések
1. Mi ez az izé?
A történet szempontjából fontos varázstárgyak, és azokhoz fűzött megjegyzések:
- Mennyek Ökle
Hármunk által is említett tárgy, egyikünk fűzött hozzá kommentet:
Bence: a megszerzésénél szeretnék ott lenni:) talán még annyi amit Lino is mondott h ne csak úgy ott az út szélén a bokorba találjuk meg:) bár remélem senki nem gondolta így.
- Alkimista kőtábla
- Raul láthatatlanná tévő zsebórája
- A Willow tanyába tartó levél, mely eltűnt Erisz erejének nagy részével
-
Az elixír, amit a magasfoki mágusok kezdtek el.
Hatása: Corbec képes lesz a farkasemberi formáját irányítani teljesen, minden körülmények között. Helytelenül elkészítve mellékhatásokat vált ki
- Aigor bőrkesztyűje a bal kezén, kereszt-kardja és váll-lapja.
- Szellemi energia elixír
Ezt az elixírt az alkimsták dolgozták ki még régen, ami annyit tesz h az emberben lévő szellemi energiát más irányba tudja terelni. 1 példa: ha 1 tűzmágus iszik egy ilyen elixírt minden tüzes „képessége” tudása el veszik, viszont helyette mást képes megtanulni legyen akár villámok mestere esetleg nekromanta:) (saját karakterem érdekében szeretném) persze ha sok nyugodtan kivehetjük(illetve nem tesszük be:D) a sztoriból/ba. A használatuk igen kockázatos mellékhatásokkal bír Ideiglenes/örökös bénulás, tudatvesztés, halál.
2. Mutasd meg, ki vagy!
Végül egy igen érdekes és hasznos összefoglaló a karakterek jelleméről, erősségeiről, gyengeségeiről. Segíthet karakterre szabott kalandot írni egy társnak, vagy éppen erejét próbáló feladatot elé vetni.
Példák: Erisz, a nagyhatalmú mágus ereje teljében könynen felveszi a versenyt tucatnyi katonával, ez nem kihívás neki, ám a saját érdekeit nézi és önfejű, ezért egy bűvös (ál-) varázstárggyal, ami állítólag megnöveli a használója erejét, csapdába lehet csalni.
Corbec, a druida kiválóan elvan a természet lágy ölén, ám mint kiderült, olvasni nem tud: mihez kezdene, ha a gyógyitala egyik komponense a könyvtárban lenne, valamelyik kódexben?
Darchon hidegvérrel tépi ki valakinek a szívét, ám ha megbízója arra kéri, vegyüljön el az őáltala olyannyira rettegett úri tömegben egy összejövetelen?
A jó öreg Aigornak utóbbi meg se kottyanna, illő etikett szerint parádézna, de jól tudjuk, mi van, ha lopakodnia kell...
Erisz
Erősség:
-Vele van Raul, aki a lelkiismereteként „működik”
-Bátor, a végsőkig kitartó és a bosszúvágya nagy erőt kölcsönöz neki
-Varázslatai (azon belül is főleg a villám alapúak) nagyon erősek
-Teljes ereje birtokában hatalmas seregek ellen is fel tudja venni a harcot (egy időre)
-Céltudatos, de kiszámíthatatlan, öntörvényű, az eszközökben nem válogat, így vele van a meglepetés ereje
-Mivel rossz dolgokra is hajlamos, céljai elérésének érdekében, sokkal több lehetősége van arra, hogy sikere legyen
-Kilétét homály fedi, nem ismerik fel a falvakban / városokban, így észrevétlen maradhat
-Tyrael valamilyen ismereten okból segít neki, vagy legalábbis őrködik felette
-El tudja olvasni az alkimisták írását
Gyengeség:
-Csak akkor tesz valamit, ha az neki érdekében áll, és céljaiban előlrelépéshez segíti
-Nincs meg teljes varázsereje, mert észak a levéllel elrabolta
-Varázsló lévén a közelharcban nem járatos, legfejjebb önvédelmi szinten
-Varázslatai többnyire lassúak, biztos távolságból hatásosak
-A nagyobb varázslatok rengeteg energiát igényelnek, hamar elfárad ezek használatában
-Kevés (élő) barátja van, aki segítene rajta a bajban
-Múltjában lévő fekete folt és az ijesztő rémálmai bizonytalanná teszik néha és lelki fájdalmat okoznak neki
-Szinte senkiben sem bízik meg, és benne sem bíznak
-Mindent egyedül oldana meg, ha tehetné, segítséget nem szívesen fogad el
Raul
Erősség:
-Bátor
-Kalóz lévén a közelharcban jeleskedik
-Pisztolya segítségével távolba is tud lőni és jól céloz (már amennyire a korabeli lőporos pisztolyok hatékonyak voltak távolság szempontjából)
-Képes csatahajókat vezetni és egy legénységet irányítani
-Birtokában van az alkimista zsebóra
-Bár kalóz, törődik másokkal és alapvetően jószívű, jó kedélyű, segítőkész
-Sok embert ismer, sokan tartoznak neki, míg mások félelemből segítenek
-Jól ismeri Colaniont és a külső vidékeket
Gyengeség:
-Kalóz múltja és északkal való kapcsolata rossz fényt vet rá, rossz a hírneve
-Időnként felismerik, emiatt bajba keveredik, nem tud észrevétlen maradni
-Sokszor döntésképtelen, máskor átgondolás nélkül cselekszik
-Nehéz eldönteni, melyik oldalon áll, így nem tűnik megbízhatónak
-Mágusok, íjászok ellen kevésbé van esélye
Corbec
Erősség:
-küzdelemben kiváló harcos, átváltozva hatalmas félelmet okoz az ellenség soraiban
-gyors, mind a harcmezőn, mind pedig nagy távolságok megtétele esetén
-a természet ismerete
Gyengeség:
-felette egyedül a király áll, őt fogadja el egyedül feljebbvalónak
-minden más hierarchiát figyelmen kívül hagy
-csatában ugyan gyors és halálos, de pajzs hiányában könnyen megsérül
-harctechnikáját nem kiképzőtiszttől tanulta, hanem különböző helyekről szedte össze a dolgokat(déli törzsek, vándorok, saját tapasztalat, és persze néhány lovagtól), és ezek a harcmezőn olvadtak össze
-olvasni nem tud
Aigor
Erősség:
kitartó, hű, becsületes, bátor, mestere a kardforgatásnak, miközben harcol, szinte izzik körülötte a talaj, vezetői képességének hála ez másoknak is erőt ad. Emellett a különféle rúnák, szimbólumok, írások, néhány nyelv jó ismerője (ezt eddig nem volt alkalmam kidomborítani, csak az elején, mikor Corbec mentőfiolát kapott a varjútól, azóta inkább a harc dominált).
Gyengeség:
Hajlamos a habozásra, máskor meg pont emiatt kapkodva dönt, fél a lassú döntésektől. Egy nehezen meghozott múltbéli döntéséből fakad. Nincs tisztában a céljaival, ha akad egy-két elvégzendő feladat, akkor abba belemerül, de ezen kívül céltalanul bolyong. A hierarchia, rangok, szabályok túlzott tisztelete is felmerülhet nála, néhány helyzetben ez szinte naivitásba csap át (egy magasrangú Rend-lovagban, vagy a Király utasításában például hajlamos vakon megbízni). És lopakodni se nagyon tud...
Darchon
Erősségei
-A testvére ás az apja emlékéből származó lelki erő
-A tanítójától kapott „segítség” a túléléshez
-A bosszúvágy
-Zarab a farkas
Gyengeségei
-Dormuntól való félelme
-Már nincsen olyan ember, aki fontos volna számára (még saját maga se)
-Félénkség az emberek iránt mivel már 5 éve nem volt nagyobb társaságban
-Forrófejűsége
-Lelki és testi fáradékonysága
-Kiskorában ért szörnyű traumája és későbbi élete
Jó hosszú lett az összefoglaló, aki végig velem tartott, annak gratulálok, remélem, mihamarabb összefutunk Colanion mágikus világában.
A F.K.S.M.H. főmunkatársa:
Archie